נחשפה חוליה של ג'יהאד עולמי

    קובי פינקלר No Comments on נחשפה חוליה של ג'יהאד עולמי
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח הי"ד נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שירות הביטחון הכללי בסיוע מחוז ירושלים במשטרת ישראל, חשף התארגנות "גיהאד עולמי" ממזרח ירושלים שהופעלה מרצועת-עזה לקראת ביצוע פיגועים קשים בישראל. כך הותר לפרסום.

    שלושת חברי החולייה תיכננו להוציא בקרוב פיגועים קשים נגד יהודים. על פי התיכנון אחד המחבלים הסכים לבצע "פיגוע הקרבה" כנגד אוטובוס ישראלי בכביש היורד מירושלים למעלה-אדומים

    לפי התוכנית התכוונו המחבלים לבצע ירי ראשוני לעבר גלגלי האוטובוס כדי לגרום להתהפכותו, אח"כ ירי מטווח קרוב בנוסעי האוטובוס ובהמשך לעבר כוחות ההצלה שיגיעו למקום. אחד המחבלים הסכים לסייע בביצוע פיגוע התאבדות כפול , בבנייני-האומה בירושלים וכנגד שגרירות ארה"ב בישראל בתל-אביב, בצורה דומה.

    בתוכנית הפעולה נחשף כי הפיגוע יבוצע ע"י מחבלים זרים שיגיעו לישראל בתיעוד רוסי מזוייף ובמסווה של תיירים. מחבל בשם אבו-סארה היה אמור לקלוט מפגעים אלה , להכין את חומר-הנפץ (לחגורות נפץ ולמשאית תופת) ולהובילם ליעדיהם. בשב"כ, אומרים כי לא נעצרו ה"תיירים" הרוסים.

    המחבל הסכים לצאת לסוריה לצורך אימונים צבאיים לרבות הכשרות בייצור חנ"מ. הוא ביצע הכשרות לקראת צאתו לתורכיה. הוא קיבל מהאחראי ברצועת עזה קבצי-מחשב ובהם הדרכה על אופן ייצור חומר-נפץ. בשל היתו תושב מזרח ירושלים טען בשם אבו-סארה שהוא מכיר את דרכי הגישה לבנייני האומה, ראה את השגרירות האמריקנית בתל-אביב, מכיר היטב את קווי האוטובוס למעלה-אדומים. ויכול לבצע את הפיגועים.

    לאורך השנים,טען בחקירה, חשב על דרכים נוספות לביצוע פיגועים. לא עבר לפסים מעשיים המחבל רובין אבו-נגמה הודה בחקירתו בתיכנון פיגועי טרור במתווים שונים, לרבות חטיפת-חייל מתחנת אוטובוס בירושלים וכן פיגוע-מטען כנגד יהודים המתגוררים בבניין בשכונת אבו-תור בירושלים. במסגרת חקירתו מסר על נגישותו לאמצעי לחימה , לימוד-עצמי בסיוע האינטרנט בנושא ייצור חומר-נפץ. המחבל השלישי בחבורה, עלא ענאם הודה בחקירתו בקיום קשרים עם ע'ריב אלשאם לקראת הקמת חוליית סלפיה-גהאדיה בשומרון, לביצוע פעולות טרור. ב

    בשב"כ מדגישים כי, ארגון חמאס מתיר לסלפים לבצע טרור כל עוד אינו מופנה נגדו וכי חמאס תומך בפעילות ארגוני "הגיהאד העולמי" בסוריה ובסיני .



    0 תגובות